Wizz Air plánuje obsazení Gatwicku po odchodu jiných aerolinek

Maďarský Wizz Air chce ze své velmi výhodné pozice vytěžit co nejvíce po konci krize kolem koronaviru. Společnost má nejvíc hotovosti, ze všech evropských leteckých společností a taktéž má ve flotile dostatek provozu schopných letadel. Konkurenční Ryanair i Norwegian marně čekají na certifikaci a obnovení dodávek Boeingů 737 MAX, kterých mají objednány stovky kusů. Šéf Boeingu navíc včera oznámil obnovení výroby MAXů.

 

Strojů, které více než rok nesmí do vzduchu, je po celých Spojených státech přes 400 a to hovoříme pouze o těch nedodaných. Další stovky jsou po celém světě uzemněny po dvou tragických haváriích v Etiopii a Indonésii. Sedm MAXů má v Praze odstaveno i český Smartwings.

 

Flotila Wizz Air je tvořena ze starších letadel A320 family a novějších A321neo. Celkem má ve flotile, dle serveru planespotters.net 111 letadel. Jozsef Varadi, ředitel Wizz Air, sdělil agentuře Bloomberg v telefonickém rozhovoru, že plánuje vytvořit na londýnském letišti Gatwick bázi. Doteď byla jediná londýnská báze Wizz Airu na letišti Luton, kde je dvojkou v závěsu za easyJet. Varadi řekl, že se o vytvoření báze zajímal už delší dobu a teď vidí příležitost. Z Gatwicku se kvůli nedostatku financí stahuje Virgin Atlantic, který navíc vyřadí všechny své 747, i Norwegian. British Airways zrušily v dubnu všechny své lety z Gatwicku na dobu neurčitou, podle jejího šéfa Willieho Walshe provoz v budoucnu obnoví.

 

Wizz Air nyní musí získat sloty na Gatwicku, bez nich expanze nebude možná a už dvakrát se mu to nepovedlo. V posledních letech došlo ke dvěma velkým uvolňování gatwických slotů. Na podzim 2017 po krachu Monarch Airlines, avšak tehdy sloty získala skupina IAG (jejíž člen je například British Airways) a vloni na podzim po pádu Thomas Cook Group, ale ty získal easyJet, po mnoho let dominující společnost na letišti Gatwick.

Foto: Wizz Air

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *