Řízení letového provozu České republiky dnes slavnostně představilo své nové kalibrační letouny

Na letišti v Braunschweigu se dnes zástupci Řízení letového provozu České republiky, s.p. zúčastnili slavnostního „roll outu“  nového letounu Beechcraft King Air 350 pro letové ověřování leteckých pozemních zařízení v oficiálním zbarvení podniku. Předání letounu je plánováno na 18. prosince 2018 na Letišti Václava Havla v Praze.

 

 Letoun ponese poznávací značku OK-ANS a je jedním ze dvou nových stroujů, které ŘLP zakoupili na základě smlouvy s německou společností Aerodata AG z roku 2017. Společnost Aerodata s podnikem velice ráda spolupracuje, protože smlouva právě s ŘLP je pro ně jedna z největších, kterou po dobu své působnosti v této oblasti ralizovala. Oba letouny, které má ŘLP objednány představují technologickou špičku v oblasti svého budoucího působení. Firma je plánuje využívat především pro ověřování leteckých pozemních zařízení, Armády České republiky a ostatních externích subjektů.

 

Volná kapacita kalibrační letky bude nabídnuta zahraničním zákazníkům, kteří jsou ze stejného oboru. Letouny jsou totiž schopny být zařazeny ihned do provozu a ověřit naprostou většinu v součastnosti používaných technologíí v letecví. Mezi potecionální zákazníky se řadí například Španělsko, Polosko, Lotyšsko, Tanzánie, Kuba, Uzbekistán a další státy.

 

„Nové letouny pro naši kalibrační letku představují zcela určitě milník v oblasti našeho komerčního působení. Budeme schopni prostřednictvím moderních letounů a technologicky špičkového vybavení na jejich palubách poskytovat měřící lety pro potřeby podniku a být i nadále schopni se prosazovat na zahraničním trhu„ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p. Jan Klas.

 

Společnost plánuje uvedení letadel do provozu v lednu 2019, kdy by měly být dokončeny všechny nutné administrativní kroky. Druhý letoun by pak podnik měl převzít v souladu s harmonogramem v prosinci 2019. Cena obou letadel včetně zabudovaných měřících systémů se vyšplhala na 24 933 000 EUR a zahrnuje i náklady na údržbu letounů, měřících zařízení a v neposlední řadě i výcvik pilotlů. Zajímavost, kterou ponese letoun s imatrikulací OK-ANS je, že je to 100. úspěšné měřící zařízení firmy Aerodata AG.

 

Technické informace o letounu:

 

Posádka            2

Celková délka    14,22 m

Rozpětí              17,65 m

Výška                4,37 m

Maximální vzletová hmotnost    6 804 kg

Maximální dolet     3 345 km

Cestovní rychlost    578 km/h

 

  • Letoun má ve výbavě moderní avioniku se systémem Synthetic Vision, duální Flight Management System (FMS) umožňující GPS (NPA), GPS-Baro/SBAS (LNAV/VNAV), SBAS (LPV). Letoun využívá pro navigaci konvenční i pokrokové technologie,
  • Komunikační systém letounu zahrnuje 2 VHF radiostanice, 1 HF radiostanici se SALCAL, satelitní telefon i datalink,
  • Systém pro letové ověřování (FIS) je projektován tak, aby byl schopen ověřovat konvenční zařízení (ILS, VOR, DME atd.), speciální vojenská zařízení (TACAN, radiostanice na vojenských frekvencích), nové progresivní technologie (GBAS, datalink), radary i hledat zdroje rušení leteckých systémů v pásmech VHF, UHF, L-Band.

 

 

Foto: ŘLP ČR, s.p.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *