Problémy s motory Rolls-Royce pro dreamlinery. Na kontroly musí častěji

Letecké motory Rolls-Royce Trent 1000 začínají být pro letecké společnosti, které si objednali Boeingy 787 Dreamliner spíše noční můrou.

 

Rolls-Royce ve svém oznámení pro burzu uvedl, že plánuje další kontroly k již naplánovaným.

 

Pro aerolinky to znamená, že budou muset být častěji bez svých strojů, než výrobce motorů původně plánoval. Důvodem těchto omezení je právě nové testování tohoto typu motoru. Motor Rolls-Royce Trent 1000 má momentálně v nainstalováno kolem 380 letounů, což odpovídá zhruba jedné třetině vyrobených Boeingů 787 Dreamliner. Zbytek strojů má instalovány motory Trent 900, Trent 1000 TEN , a nebo motory od společnosti GE. Hlavním důvodem testovaní a kontrol je především rychlejší opotřebení některých dílů u kompresoru, které výrobce neočekával.

 

Potíže neunikly ani úřadům,které se starají o bezpečnos v letectví. Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) už vydala opatření, podle kterého by motor měl procházet kontrolou každý měsíc, což znamená zkrácení servisního intervalu na zhruba 80 letů. Americký Úřad civilního letectví FAA má podle agentury Bloomberg vydat příští týden opatření, které zkracuje čas, který může být letadlo vzdálené od nejbližšího letiště (ETOPS). Ze současných 330 minut má dojít na zkrácení na 140 minut kvůli bezpečnosti. To by znamenalo výrazné omezení pro dálkové lety zejména přes Tichý oceán.

 

S napětím vývoj sleduje i firma Airbus, která má tyty motory instalovány na své A350.

 

Foto: United Airlines (Boeing 787 s motorem Trent 1000)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *