Potřebujeme celoroční provoz, charterové a nákladní lety jsou pro regionální letiště, řekl Václav Řehoř na konferenci Doprava 2018+

V dnešní diskuzi na konferenci Doprava 2018+ , ředitel Letiště Praha uvedl, že charterové a nákladní lety jsou vhodnější pro regionální letiště v České republice. Zároveň se také zmínil, že usilují o nové celoroční linky. Také představil plán dopravní infrastruktury po rozšíření letiště, při které odprezentoval vizualizaci vlakového spojení do centra Prahy. Rozšíření letiště a stavba paralelní dráhy by měla být hotova do roku 2028. Dále se zmínil o provozu autonomních vozidel, které by vozily cestující z parkovišť k terminálům. ,,Pokud se tento projekt vydaří, byli bychom asi mezi 10 nebo 15 místy na světě, kde se tento systém testuje”, řekl v debatě Řehoř. Letiště Praha také myslí na inovace. V budoucnu by se na letišti mohli objevit drony jako prvky pro pomoc pracovníkům letiště. Například konrola dráhy, kterou musí v dnešní době provádět automobilem by v budoucnu mohl provést dron, skenováním dráhy. Přispěl by tak k urychlení a zefektivnění této činnosti. V následujících letech by se na letišti Václava Havla naopak neměla rozšiřovat infrastruktura pro nákladní lety, které by Řehoř raději převedl na regionální letiště, jako jsou například Pardubice, Brno nebo Ostrava.

 

Jednou z otázek na ředitele letiště byl i odchod ČSA k Menzies Aviation, do kterého ovšem Letiště Praha nemůže mluvit. Sdělil, že si je vědom nárůstu zpoždění letů ČSA a snížení komfortu cestujících. Tento problém letiště hasí přidáním míst k sezení a také automatů na chlazené nápoje. Dodal, že se jedná o čerstvý problém, kterému je nutné dát čas na vyřešení.

 

Poslední novinka představená Řehořem je, že by cestující American Airlines z Prahy do Filadelfie nepřiletěli na mezinárodní, ale na vnitrostátní termninál. Tím by předešli až dvouhodinovému čekání na bezpečnostní kontrole po výstupu z letadla. O tuto inovaci se budou čeští zástupci snažit příští týden ve Washingtonu. Naopak Delta Airlines nemá o celoroční spojení USA a Prahy zájem. Naděje na celoroční spojení nekončí. Přes Americkou obchodní komoru bylo kvůli němu osloveno 30 až 40 firem.

 

Na konferenci byla přítomna i ředitelka Letiště Pardubice Hana Šmejkalová, která tento názor potvrdila a zároveň uvedla, že letiště v Pardubicích by potřebovalo prodloužit přistávací dráhu o 250 metrů na každou stranu. ,,Problém je v to, že dráha je majetkem vojáků a my do ní jako letiště nemůžeme zasáhnout,” řekla Šmejkalová. Kvůli této skutečnosti musel americký Amazon opustit zájem o lety na pardubické letiště. V následujících letech by na pardubickém letišti měl vzniknout nový hangár pro oblast všeobecného letectví. Také uvedla, že se nebrání novým nízkonákladovým nebo charterovým společnostem. V roce 2020 by podle informací měla společnost Ryanair přidat další spojení z Pardubic. Obsazenost stávajících linek Ryanairu na pardubické letiště je vyšší, než letiště i aerolinka očekávali. ,,Jsme neskutečně rádi, za tato čísla,” řekla Šmejkalová. Dále dodala že Ryanair jim poděkoval za dobrou spolupráci. Průměrná vytíženost linky do Londýna je 90%, do Alicante 94%. Okrajově se zmínila i o příští sezóně 2019, kdy by na letecký trh měla vstoupit nová letecká společnost air Fischer. Pardubické letiště uvítá každou novou leteckou společnost, protože poptávka cestujících je.” uzavřela Šmejkalová

 

Foto: Adam Zahradníček

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *