Na íránském letišti musel nouzově přistát Boeing 737 MAX společnosti Norwegian Air Shuttle

Celý incident se odehrál v pátek 14. prosince na letu DY 1933 z Dubaje do Osla. Měsíc a půl starý Boeing 737 MAX 8 imatrikulace LN-BKE s 180 cestujícími a 6 členy posádky byl poblíž íránského města Šíráz, když se piloti rozhodli vypnout levý motor. Učinili tak poté, co jim indikace v kokpitu hlásila nízký tlak oleje v motoru číslo 1. Poté zahájili sestup k blízkému letišti Shahid Dastgheib v Šírázu, kde s letounem bezpečně přistáli. Norská aerolinka zařídila všem cestujícím ubytování v jednom z nejlepších hotelů v Šírázu, dokud nepřiletěl náhradní stroj. Tím byl Boeing 737-800 imatrikulace LN-DYG, který cestující s výsledným osmihodinovým zpožděním dopravil do Osla.

 

 

Jedná se už o třetí incident, kdy byli piloti MAXe nuceni vypnout jeden z motorů. Předchozí incidenty se odehrály u letadel společností Aerolinas Argentinas a flyDubai. Dle informací aeromagazine.cz se s potížemi s motory LEAP 1B potýkají i všechny letouny ve flotile českých Smartwings. Na místě je otázka, jestli mají motory CFM International LEAP 1B nějakou skrytou vadu, která problémy zapříčiňuje. Důležité je však podotknout, že tyto události jsou ojedinělé.

 

Foto: Norwegian

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *