Můj letecký deník – Vzpomínky na Ryanair, Kanárský trojboj

Už zase

Tak jsem zase vyfasoval kanárský trojboj, což znamenalo, že poletím z Londýna, Stanstedu do Stockholmu, Skavsta, ze Stockholmu, Skavsta na Kanárské ostrovy, zpátky do Stockholmu, Skavsta a do Londýna, Stanstedu. Poletíme s EI-FOM, původně jsem měl letět s kapitánem Remim, ale je nemocný, tak poletím s Kubou. Je to relativně mladý kapitán, ale s Bulíkem létá nádherně. Jako první letím do Neapole a potom do Stockholmu. Z Neapole jsme přiletěli přesně na čas a tak na briefingovou místnost dorážím jako první, sekretářka už nám vše vytiskla, protože věděla, že po mém příletu z Neapole a Kubově z Prahy budeme už trošku unavení, tak si rychle sedneme na papíry, probereme palivo, loadsheet a jdeme informovat naše letušky o tom, že se nebude dít nice zajímavého a vyrážíme k letadlu.

 

Tak leťme

Pro Kubu je to dneska třetí let, ale i tak poletí on, jde “okopat gumy“ a já mezitím  “krmím opici“. Lidi máme na palubě, povolení dostáváme taky, mapky máme pročtené, briefing dokončený, motory jedou, pojíždíme na runway. Máme povolení ihned odletět, tak vjedeme na runway a jdeme na to „Stabilized – Take Off – N1/TOGA-Take off thrust set – Eighty knots – Checked – V1/Rotate.“ Brblám si do rádia, let uběhne ani nevím jak a už přistáváme, před námi jde 737-600 SAS. Přistání super, “paní Hufnáglová si ani nerozlila kafe“ J.  Pojezd ke stojánce je klidný, rušený pozemní komunikací na frekvenci ground, lidi ven, vypnout letadlo a rychle na hotel, dáme si rychlou, ale skvělou večeři moje oblíbené spaghetti carbonara, když už jsem byl v té Itálii a jdeme rychle spát, zítra nás čeká dlouhých patnáct hodin ve službě.

B736 SAS
Foto: Scandinavian Airlines
Letiště Stockholm-Skavsta
Foto: Stockholm Skavsta Flygplats

Tak vstávat a pracovat

Budík zazvoní a já musím vstávat. Sejdu dolů na snídani, kde mě Kuba, kterého je často všude plno, přivítá veselým “God morgon bror pilot“ a vyrážíme na letiště. Letadlo obejdu já, Kuba nakrmil FMCéčko, jedeme na runway, holky mají dost práce, ale svůj “aerobic před odletem“ zvládnou rychle.  Máme jedničku a povolení, jdeme na to, „rotate“ dneska oznámím přes zívnutí a započínáme pět a půl hodiny letu. Bavíme se o pohodlnosti všech zúčastněných, my máme sice pohodlné sedačky, ale i tak se občas jde jeden z nás jde projít, měníme polohy sezení a co teprve lidi, nicméně to jde vcelku zvládnout. Taky si povídáme o akrobatickém létání, o našem instruktorském létání, o naších budoucích leteckých plánech, aniž bychom tušili, jak rychle se můžou změnit. Nicméně už musíme začít klesat, 120 mil před letištěm zapínáme fasten seatbelts. Let tedy vcelku uběhl a moje přistání celkem ušlo.

 

 A teď zpátky

Téměř okamžitá výměna lidí, dočerpání paliva a jdeme zpátky, „Takeoff thrust set, v1, rotate, “ Kuba svižně odtrhne Buldu od runwaye a jdeme na zpáteční let. Už tušíme, že vzhledem k tomu, že vítr je proti nám,  odhadujeme že bude delší, než let na Kanáry. Taky trval skoro šest hodin, vyplnili jsme je diskuzí o poměrech ve firmě. Po přistání, mimochodem před námi šla A340 SAS, cestující ven, povypínat, zkontrolovat a na hotel. Ani nepotřebuju večeři a padnu na postel jako podťatý.

Airbus A340 SAS
Foto: Ondřej Linhart

A finále

Kuba mě ráno vzbudí, dáme si pořádnou snídani, slaninu, moji oblíbenou hotelovou vaječinu a jedeme na let ze Skavsty zpátky do Londýna. Briefing zvládneme během chvilky, nad Londýnem je nějaká oblačnost a trochu větrů, ale nic velkého. Předletovou přípravu rychle dokončíme, jen na odlet musíme chivlku počkat, před námi přistává 737-800 Norwegian a vzlétá A319 SAS. Let nám díky vyprávění vtipů rychle uběhnul, jeden za všechny bych tu napsal, ale většina není publikovatelná. Přistávám já, tentokrát jsem se překonal, přistání tiptop, krása nesmírná. Vyložíme cestující, předáme letadlo druhé posádce a konečně si můžeme jít pořádně odpočinout.

Boeing 737 Norwegian
Foto: Martin Bernict

 

A319 SAS
Foto: Ondřej Linhart

Závěrem

Tak to by byl hektický článek o hektické, nicméně prakticky nezajímavé a normální službě, snad, že byla trochu vyčerpávající a tak si z ní pamatuju už jen pomálu.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *